අප ගැ​න

පොදු ප්‍රවාහන සේවයේ ඉතිහාස​ය

  • 1907 - කොළඹ සිට හලාවතට ප්‍රථම පොදු ප්‍රවාහන සේවාව හඳුන්වා දී​ම.
  • 1940 - මොටර් රථ කොමසාරිස්වරයා සෑම මාර්ගයකටම අවම ගාස්තු තීරණය කිරී​ම.
  • 1958 - මධ්‍යම ගමනාගමන මණ්ඩලය ස්ථාපනය කිරීම. ලංගම යටතේ බස් රථ 2500ක් ධාවනය වී​ම.
  • 1968 - බස් මාර්ග ව්‍යාප්ත වීම. ඵලදායීත්වය ඉහළ යෑම. නව බස් රථ ඇණියක් හඳුන්වා දීම.
  • 1978 - ප්‍රදේශීය ගමනාගමන මණ්ඩල නවයක් ස්ථාපනය කිරීම. අව​ම ගාස්තු හඳුන්වා දීම. දුර්වල කළමනාකරණයක් පැවතීම. අධික අලාභ සහ දේශපාලනික බලපෑම් ඇතිවී​ම.
  • 1979 - ප්‍රදේශීය සමාගම්වල අසාර්ථකත්වයත් සමග ගමනාගමන අංශයේ ආයෝජනය කිරීමට පුද්ගලික අංශයට ආරාධනා කිරීම.
  • 1980 - ක්‍රියාකරුවන්ගේ අභිමතය පරිදි තෝරාගත් මාර්ගවල පෞද්ගලික බස් රථ 5000ක් ධාවනය වීම. ප්‍රදේශීය බස් රථවලට මෙය අහිතකර ලෙස බලපෑම.
  • 1990 - මහා භාණ්ඩාගාරයට දැරීමට සිදුවන වියදම සීමා කිරීම සඳහා ජනතාසන්තක බස් සමාගම් ආරම්භ කිරීම.
  • 1998 - ඩිපෝ මට්ට​මින් පැවති දුර්වල කළමනාකරණය හේතුවෙන් ජනතාසන්තක බස් සමාගම් ප්‍රදේශීය ගමනාගම​න සමාගම් යටතට ගැනී​ම.
  • 1991 - අන්තර් පළාත් බස් සේවා නියාමනය කිරීම සඳහා ජා.ග.කො.ස හඳුන්වා දීම සහ 13 වන සංශෝධනය යටතේ අන්තර් පළාත් බස් සේවා නියාමනය කිරීමට ප්‍රදේශීය ගමනාගමන අධිකාරීන් ස්ථාපනය කිරී​ම.
  • පොදු බස් රථ ඇතුළු රථවාහ​න මගින් මගී ප්‍රවාහනය කිරීම​ට අදා​ළ ජාතික ප්‍රතිපත්ති පිළිබඳව රජයට උපදෙස් ලබා දීම සහ එකී ප්‍රතිපත්ති ක්‍රියාත්මක කිරීම උදෙසා ද, ඇතැම් මගී ප්‍රවාහන සේවා වෙත මූල්‍යමය සහයෝගය ලබා දීම උදෙසා ​ද ජාතික ප්‍රවාහන කොමිෂන් සභාව ස්ථාපනය කිරීම.